Medewerker Bijzonder Beheer

Omschrijving

Werk jij risico beperkend? Herken jij calamiteiten en kan jij keuzes onderbouwen op basis van feiten? Dan gaan wij graag het gesprek met je aan voor de functie van Medewerker Bijzonder Beheer in Almere.

 

Jouw nieuwe baan

Je houdt je bezig met het dossiers die door Regulier Beheer zijn overgedragen wegens wanbetaling, insolventies, onopgeloste disputen of vermeende fraude. Vanuit deze rol wordt je in staat geacht een goede dossieranalyse op te maken en een plan van aanpak op te stellen, je bent in staat om te levelen met de verschillende interne en externe partijen. Het streven is om financiële schade als gevolg van voornoemde redenen te minimaliseren door weloverwogen beslissingen te nemen om contracten door te zetten of tijdig te beëindigen. De voornaamste werkzaamheden bestaan uit:

 

  • Het opzeggen van de lease- en mantelovereenkomsten op basis van diverse redenen, met in achtneming van de Algemene Voorwaarden;
  • De debiteuren bewegen tot vrijwillige inlevering over te gaan en anders tijdig een onderzoeksbureau inschakelen om de voertuigen op te sporen en in beslag te nemen;
  • Het schriftelijk en telefonisch benaderen van debiteuren, curatoren, advocaten en andere derde partijen;
  • Het weerleggen van verweer of disputen; 
  • Het inschatten, vastleggen en tijdig bijwerken van de voorziening op dubieuze debiteuren in een centraal systeem;
  • Volledige vastlegging van alle activiteiten in OnGuard ten behoeve van dossieropbouw;
  • Overdragen van restvorderingen aan het incassobureau;
  • Het opstellen en indienen van afboekvoorstellen met onderbouwing en een samenvatting van het dossierverloop;
  • Het maken van diverse rapportages, het uitvoeren van analyses, benchmarking van derde partijen en advies uitbrengen is een wezenlijk onderdeel van de functie. Ervaring met functies in Excel (query’s, macro’s, draaitabellen, grafieken en dergelijke) is daarom een must.


 


Vereisten

Als Medewerker Bijzonder Beheer ben jij een spin in het web. Jij bent in staat snel te schakelen tussen diverse vakafdelingen en kan denkt en handelt vanuit de verschillende belangen. Jij herkent knel- en verbeterpunten van zowel binnen als buiten de afdeling en speelt hierop in binnen de beschikbare mogelijkheden. Jij beschikt over een analytisch denkvermogen en bent oplossingsgericht. Daarnaast ben jij kritisch en stressbestendig en voert je werk accuraat uit. Verder vragen wij: 

  • HBO werk en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van Incasso en Bijzonder Beheer (B2B);
  • Ervaring met het vervaardigen en analyseren van rapportages en financiële gegevens;
  • Ervaring met het behandelen van faillissementen, surseances van betaling en WSNP;
  • Ervaring met communicatie ten aanzien van advocaten, curatoren, bewindvoerders en andere externe partijen;
  • Kennis van (operational) leasing is absoluut een pré;
  • Kennis van internationale accounting/bank regelgeving (IFRS9) en de WFT is een pré;
  • Kennis van SAP, CreditManager en Onguard ICMS is een pré;
  • Uitstekende beheersing in woord en geschrift van de Nederlandse en Engelse taal;

Wat wij bieden

Als Medewerker Bijzonder Beheer ga je aan de slag bij een gecertificeerde Top Employer 2018.

Bovendien bieden we je:

  • een goed salaris, een maandelijkse variabele beloning en een premievrij pensioen; 
  • een omgeving waarin jouw initiatieven en nieuwe ideeën welkom zijn; 
  • een organisatie met uitdagende doelen waar hard gewerkt wordt, maar waar ook tijd is voor plezier. Successen vieren we graag.

Meer informatie & solliciteren

Enthousiast geworden? Druk dan op de knop ‘reageer op deze vacature’ en stuur direct jouw cv en motivatie. Vragen? Neem contact op met onze HR Medewerker Linda Böhne op 036-5271332.