Marketing Automation Specialist

Omschrijving

Ben je de Salesforce expert die onze marketing- en sales processen kan automatiseren in Marketing Cloud? En ontwerp je niet alleen continu nieuwe flows en campagnes, maar bouw en implementeer je ze ook direct?


Gezocht: Bevlogen Salesforce Marketing Cloud expert. 


We zoeken nú de Marketing Automation Specialist bij LeasePlan Nederland.


Achtergrond

Als start up begonnen aan de Amsterdamse grachten en inmiddels uitgegroeid tot wereldwijde marktleider met car-as-a-service als de brandstof van onze motor.

Met de ambitie ‘any car, anytime, anywhere’ zet LeasePlan vol in op transformatie van de mobiliteitsmarkt. We brengen What’s next? naar onze grote, kleine en toekomstige klanten.
Bij LeasePlan Nederland is Digital een bruisende club met een brede scope die in een recent medewerkers onderzoek hoog scoorde op performance en engagement. Het team beweegt naar een data driven attitude, met flexibiliteit en ondernemerschap als vertrekpunt en ‘digital-first’ als mindset. Er is veel contact met collega’s buiten de afdeling en ook met de internationale collega’s in Amsterdam. In het cluster Digital tref je jonge professionals in de teams:

  • Digital (traffic, conversie, analytics & marketing automation)
  • Product Development
  • Communicatie
  • Content marketing
  • eCRM & market intelligence

Afdeling

Deze specialisten functie is vacant bij de afdeling SME Online. Een energieke club met een dijk van een verantwoordelijkheid. SME Online is een snelgroeiend segment binnen LeasePlan. Het team bestaat uit een diverse groep collega’s met enorm veel kennis, drive en passie om het voor klanten gewoon goed te regelen.

De SME Online organisatie bestaat uit vier teams; e-Commerce, Online Sales & Account, Partners en Client Services. Jij bent onderdeel van het e-Commerce team.

Wat ga je doen?

Als Marketing Automation Expert ben jij binnen het multidisciplinaire e-Commerce team verantwoordelijk voor de marketing automation strategie en uitvoering. Jij bent de genius achter onze data driven campagnes en weet onze één op één communicatie met onze lease-rijders en klanten naar een digitale next level te brengen.

Je belangrijkste aandachtspunten zijn het realiseren van meer waardevolle kwalitatieve leads voor onze MKB-sales afdeling en het realiseren van flows in Marketing Cloud. Dit doe je natuurlijk altijd vanuit (klant)data en in samenwerking met de salesteams, sales automation specialist, web analist en performance marketeers. Jij kan cijfers niet alleen analyseren maar weet deze ook te koppelen aan de juiste kanalen.

BELANGRIJKSTE TAKEN & VERANTWOORDELIJKHEDEN

In deze functie word je verantwoordelijk voor:

  • Dagelijks ontwikkelen, bouwen en managen van campagnes en flows in Marketing Cloud;
  • Je adviseert collega’s over te benaderen doelgroepen, te ontwikkelen marktproposities en campagnes;
  • Je streeft altijd naar een hogere conversie, meer groei en betere marge door continue optimalisatie en A/B testing;
  • Je werkt end-to-end samen met de sales teams en sales automation specialisten om een naadloze aansluiting tussen marketing- en sales automation te realiseren;
  • Continu draag je nieuwe ideeën aan om de engagement met onze prospects en lease-rijders te verhogen middels relevantie promoties, aanbiedingen en content;
  • Je koppelt verschillende databronnen aan elkaar om tot een nog beter inzicht te komen van onze klanten en prospects;
  • Samen met de performance marketeer weet je middels een DMP onze campagnes relevanter te maken en zo de performance van onze media inzet te verbeteren.

Vereisten

Wie ben jij?

  • Je weet grote one to many campagnes te vertalen naar gepersonaliseerde en relevante one to one communicatie;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit: je bedenkt niet alleen slimme oplossingen, je bouwt en test ze ook direct zelf uit;
  • Je denkt end-to-end en zoekt continu verbinding tussen marketing- en sales – zowel tussen de teams als in de processen en journeys;
  • Je beseft dat Marketing automation niet alleen draait om slimme e-mailcampagnes, maar je bent ook in staat om de doelgroep persoonlijk te benaderen via digital advertising en onsite optimalisaties en promoties;
  • Data is bij alles wat je doet je uitgangspunt;
  • Samenwinnen is mooier dan alleen, je bent dan ook echt een teamspeler;
  • Snel de weg vinden binnen een organisatie is voor jou een eitje;
  • Je kan niet alleen online de bezoekers verleiden, maar bent ook in staat om offline mensen te overtuigen en met je mee te krijgen.

Wat breng je mee?

  • Hands-on ervaring met Marketing Cloud en Sales Cloud van Salesforce is een must. Je bent in staat middels het gebruik van AMP script en Data extensies een complexe campagne te realiseren in MC.
  • Goede kennis van HTML, SQL en Javascript (basiskennis coderen in het algemeen).
  • Track record in automatiseren van marketing-en sales journeys - met expliciete/aantoonbare resultaten
  • Minimale drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie in een digitale omgeving.
  • Je bezit over een brede basis kennis van online marketing.
  • Afgeronde HBO/WO opleiding.

Wat hebben wij je te bieden?

  • Goed marktconform salaris, variabele beloning, premievrij pensioen, smartphone;
  • Positieve, enthousiaste werkomgeving en een markt die volop in transformatie is;
  • De vrijheid als ondernemer en de infrastructuur om gas te geven;
  • Uitstekende (internationale) doorgroeimogelijkheden;
  • Fijne werklocatie in het WTC van Almere met koffiebar en barista, op 1 minuut loopafstand van station en centrum;
  • Andere werklocaties zijn LeasePlan Digital (B3 in Amsterdam) en LeasePlan Corporation (Z-as Amsterdam).

Wat verwachten Interne Stakeholders?

Jan Mostert, Digital Director: “Ik kan niet wachten om een smooth and seamless digital experience voor onze klanten te realiseren. Onze IT-infrastructuur wordt hiervoor snel gereed gemaakt.“
Maartje van Tongeren, Service & Delivery Director:  “Vanuit de klant gedacht kan mijn team helpen om the ‘moments that matter’ in de customer journeys te ontdekken, in te richten en te optimaliseren”.

Enthousiast?

Reageer dan snel en stuur direct je cv en motivatie. Vragen? Bel Vinne Schifferstein, SME Online Director, 06- 30 06 74 66