Digital Marketing Automation Expert

Omschrijving

We zoeken de Digital Marketing Automation Expert die onze (toekomstige) klant centraal stelt.

 

ACHTERGROND

Als start up begonnen aan de Amsterdamse grachten en inmiddels uitgegroeid tot wereldwijde marktleider met car-as-a-service als de brandstof van onze motor.

Met de ambitie ‘any car, anytime, anywhere’ zet LeasePlan vol in op transformatie van de mobiliteitsmarkt. We brengen What’s next? naar onze grote, kleine en toekomstige klanten.


MARKETING

Bij LeasePlan Nederland is Marketing een bruisende club met een brede scope die in een recent medewerkersonderzoek hoog scoorde op performance en engagement. Het team beweegt naar een data driven attitude, met flexibiliteit en ondernemerschap als vertrekpunt en ‘digital-first’ als mindset. Nieuwe branchevreemde toppers hebben zich recent bij ons aangesloten om kennis en kunde te boosten. Er is veel contact met collega’s buiten de afdeling en ook met de internationale collega’s in Amsterdam. In het cluster Marketing tref je jonge professionals in de teams:

  • Digital (traffic, conversie, analytics)
  • Product management & content marketing
  • Product Development
  • In- en externe communicatie
  • Marketing intellligence & eCRM

WAT GA JE DOEN?

Als Digital Marketing Automation Expert ben je niet alleen een innovator maar ook een trendsetter binnen jouw vakgebied. Je bent een bruggenbouwer, iemand die uitdaagt en mensen meeneemt op basis van binden en verbinden.  

Je maakt deel uit van het Marketing intelligence & eCRM team  (6 FTE), verantwoordelijk voor het verder uitdragen van het klantdenken en de communicatie met onze (toekomstige) klanten en leaserijders. Binnen het MI & eCRM team vertaal jij de business wensen naar concrete ontwikkeldoelstellingen en campagnes in de beschikbare tooling. Je adviseert collega’s proactief over te benaderen doelgroepen, te ontwikkelen marktproposities en te voeren campagnes of het nu gaat om  leadgeneratie, leadverrijking of klantbehoud. Dit alles op basis van data driven en fact based handelen.

  

BELANGRIJKSTE TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN 

  • Zorgt dat de klant centraal staat in alles wat we doen;
  • Dit doe je door brede online marketingkennis met gebruik van de nieuwste tooling te combineren met een specialisatie op het vlak van e-mailmarketing / marketing automation
  • Je weet meerdere systemen gecombineerd in te zetten om resultaten te monitoren en het beoogde eindresultaat van campagnes te bereiken
  • Opzetten en managen van campagnes (op het gebied van leadgeneratie, leadverrijking en klantbehoud) in de marketing automation suite, Marketing Cloud en Commerce Cloud behoort tot jouw takenpakket.
  • Jij weet als geen ander hoe je relevante traffic realiseert en hoe je retentie optimaliseert;
  • Je bent constant op zoek naar meer behoud, meer groei en betere marge door continue optimalisatie en A/B testing;
  • Je werkt datagedreven, Performance denken en fact-based handelen is voor jou bekend terrein.
  • Je weet meerdere systemen gecombineerd in te zetten om resultaten te monitoren en het beoogde eindresultaat van campagnes te bereiken
  • Opzetten en managen van campagnes (op het gebied van leadgeneratie, leadverrijking en klantbehoud) in de marketing automation suite, Marketing Cloud en Commerce Cloud behoort tot jouw takenpakket.

Vereisten

  • Afgeronde HBO/WO-opleiding
  • Minimaal drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie in een digital omgeving
  • Beschikt over de vaardigheid om complexe uitdagingen plat te slaan en prioriteiten te bepalen in gesprek met de business
  • Analytisch, stressbestendig, bouwer, resultaatgericht, nauwkeurig, flexibel
  • Kennis en ervaring met werken in en implementeren van Marketing Automation systemen zoals Hubspot, SalesForce Marketing Cloud  
  • Goede kennis van HTML, SQL (basiskennis coderen in het algemeen)
  • Ervaring met de werking van een DMP vanuit een CRM oogpunt is een pre
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Ervaring met e-mailmarketing en -tools, Google Analytics, Tag Manager en AB-testen

 WAT WIJ BIEDEN 

  • Positieve, enthousiaste werkomgeving en markt die volop in transformatie is;
  • De vrijheid als ondernemer en de infrastructuur om gas te geven;
  • Uitstekende (internationale) doorgroeimogelijkheden;
  • Fijne werklocatie in het WTC van Almere met koffiebar en barista, op 1 minuut loopafstand van station en centrum;
  • Andere werklocaties zijn LeasePlan Digital (B3 in Amsterdam) en LeasePlan Corporation (Z-as Amsterdam);
  • Goed marktconform salaris, variabele beloning, premievrij pensioen,  smartphone.

 

WAT VERWACHTEN INTERNE STAKEHOLDERS?

Monique Gerner, Marketing Directeur: “Ik kan niet wachten om de smooth and seamless digital experience van bijvoorbeeld Booking.com en Coolblue in de lease-omgeving te brengen. Versneld wordt onze IT-infrastructuur hiervoor gereed gemaakt.“ 

Eleni Trachalakis, Directeur Customer Services & Quality: “Vanuit de klant gedacht kan mijn team helpen om the ‘moments that matter’ in de customer journeys te ontdekken, in te richten en te optimaliseren”.


BEN JIJ DIT?

Reageer dan snel en stuur direct je cv en motivatie. Vragen? Bel  Steef Velders direct mobiel op 06-83701722