Content Marketeer ‘Product' – LeasePlan Nederland

Omschrijving

Lukt het jou om onze producten met aantrekkelijke content in de digitale spotlight te zetten, zodat het meer online sales oplevert?

Wil jij verantwoordelijk zijn voor alle digitale content van ons e-commerce platform leaseplandirect.nl? Ben jij de online specialist, die onze auto’s in de digitale spotlight zet en met spot-on product content een boost weet te geven aan online sales en retentie? En vorm jij de brug vanuit Marketing naar het Digital Marketing team? Dan ben jij de Content Marketeer die wij zoeken.

Naast leaseplandirect.nl ben je ook verantwoordelijk voor het maken van e-papers en productcontent voor nieuwe producten/diensten. Dit doe je altijd vanuit een klant gedreven en digital first aanpak, samen met onze product development managers of adviseurs van LeasePlan Consultancy. Je hebt gevoel voor content en je weet ook wat er nodig is om commercieel succesvol te zijn.


Wat ga je doen?

  • Je ontwikkelt en verbetert dagelijks de online (product)content. Naast een vlotte pen voer je de regie voor de realisatie van video’s. Bijvoorbeeld voor ‘onze deals’.
  • Samen met de Performance Marketeer maak je online content beter, verhoog je het verkeer naar de website en verbeter je de conversieratio.
  • Werk je aan het verhogen van het organisch verkeer door goede SEO content.
  • Creëer je productcontent voor nieuwe producten of services, zoals whitepapers, digital leaflets, etc. Dit doe je op basis van een briefing en/of samen met een Product Development Manager. 

Waar ga je werken?

Als start up begonnen aan de Amsterdamse grachten en inmiddels uitgegroeid tot wereldwijde marktleider met car-as-a-service als de brandstof / elektriciteit van onze motor.

Met de ambitie ‘any car, anytime, anywhere’ zet LeasePlan vol in op transformatie van de mobiliteitsmarkt. We brengen What’s next? naar onze grote, kleine en toekomstige klanten.

 

Het Marketing team waarbij je komt te werken is een bruisende club met een brede scope, die in het laatste medewerkers onderzoek hoog scoorde op performance en engagement. Het team beweegt naar een data driven attitude, met flexibiliteit en ondernemerschap als vertrekpunt en ‘digital-first’ als mindset. Je hebt veel contact met collega’s buiten de afdeling en met de internationale collega’s in Amsterdam. In het cluster Marketing werken jonge professionals in de teams:

  • Digital (traffic, conversie, analytics & marketing automation)
  • Product Development
  • Communicatie
  • Content marketing
  • eCRM & market intelligence 

Vereisten

Wie ben jij?

  • Je stelt de klant altijd centraal.
  • Je maakt complexe onderwerpen simpel en toegankelijk voor klanten en prospects.
  • Je bent commercieel ingesteld, ziet werk en neemt initiatief.
  • Je hebt affiniteit met auto’s.
  • Samen winnen is mooier dan alleen, je bent dan ook echt een teamspeler.
  • Snel de weg vinden binnen een organisatie en bekendraken met nieuwe materie is voor jou een eitje.

Wat breng je mee?

  • Afgeronde HBO/WO opleiding.
  • Uitstekende beheersing van Nederlandse & Engelse taal.
  • Minimaal drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie in een digitale omgeving.
  • Kennis en ervaring met het creëren van content, met een focus op online tekst en online video.
  • Als digital content marketeer ben je op de hoogte van de laatste SEO technieken en weet je deze in te zetten.
  • Ervaring met het werken in een content management systeem, bij voorkeur Sitecore.

Wat hebben wij je te bieden?

  • Goed marktconform salaris, variabele beloning, premievrij pensioen en een smartphone.
  • Positieve, enthousiaste werkomgeving en een markt die volop aan het veranderen is.
  • De vrijheid als ondernemer en de infrastructuur om gas te geven.
  • Uitstekende (internationale) doorgroeimogelijkheden.
  • Fijne werklocatie in het WTC van Almere met eigen koffiebar en barista. Op 1 minuut loopafstand van station en centrum.
  • Andere werklocaties zijn LeasePlan Digital (B3 in Amsterdam) en LeasePlan Corporation (Amsterdam Zuidas).

Wat is de ambitie van LeasePlan?

Jan Mostert, Director Digital: “Ik kan niet wachten om een smooth and seamless digital experience voor onze klanten en leaserijders te realiseren. Onze IT-infrastructuur wordt hiervoor snel gereed gemaakt, tot die tijd moeten we creatief zijn met onze legacy systemen“.

 

Maartje van Tongeren, Directeur Customer: “Ik vind het belangrijk om onze Service Experience organisatie proactief en voorbereid te laten zijn. Daardoor kunnen we onze klanten en leaserijders beter helpen daar waar ze geholpen willen worden. De Product Owner is hierbij een onmisbare collega, die alle zaken aan elkaar knoopt met als doel om die klant- en leaserijder tevredenheid te vergroten”.

Enthousiast?

Reageer dan snel en stuur direct je cv en motivatie. Vragen? Bel Lard Hermse, Marketing Manager, 06-43164581